2ο ΤΡΙΑΘΛΟ ΤΩΝ ΠΠ-ΠΚ/Β – ΔΥΝΑΜΙΚΗ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ ΤΟΥ ΑΣ ΡΗΓΑΣ

Οι αγώνες που διοργανώνονται από τον ΣΕΓΑΣ για τις ηλικίες των 12-13 ετών (ΠΠ/ΠΚ-Β) αποσκοπούν στη συμμετοχή αλλά και στην «πολυπλευρικότητα» της προπόνησης για τις ηλικίες αυτές. Υποχρεωτικά συμμετέχουν όλα τα παιδιά σε όλα τα επιλεγμένα αγωνίσματα των «2 Τριάθλων» με απώτερο στόχο να γνωρίσουν περισσότερα αγωνίσματα.

Σε γενικές γραμμές το παιδί που έχει φυσικές ικανότητες, ακόμη και απροπόνητο, μπορεί να καταλάβει σε ποιό αγώνισμα τα πάει καλύτερα. Δεν μιλάμε για επιλογή αγωνισμάτων ακόμη αλλά έχουμε (αθλητές και προπονητές) μιαν εικόνα ως προς την ομάδα των αγωνισμάτων που τα πάει καλύτερα το κάθε παιδί (ταχύτητα, αντοχή, άλματα, ρίψεις). Η επιλογή θα γίνει αργότερα όμως ήδη έχουμε μιαν εικόνα ως προς τα φυσικά προσόντα του κάθε παιδιού. Σε αυτήν την εικόνα αργότερα θα προσθέσουμε την προσωπικότητα του αθλητή αλλά και τη δική του προτίμηση και έτσι σταδιακά θα βρούμε τα αγωνίσματα που του ταιριάζουν και ίσως αργότερα θα ειδικευτεί.

Προς το παρόν αφήνουμε τις ειδικεύσεις και χαιρόμαστε τη συμμετοχή και την προσπάθεια του καθενός. Με αυτό το κριτήριο οι αθλητές του ΑΣ ΡΗΓΑΣ τα πήγαν περίφημα.

Αγωνίστηκαν, προσπάθησαν, χειροκρότησαν και ενθάρρυναν τον συναθλητή τους, συμπαραστάθηκαν στην άτυχη στιγμή, γιόρτασαν μαζί την επιτυχία τους αλλά και χειροκρότησαν την καλή προσπάθεια από όπου και αν προέρχονταν.
Το τι θα μείνει από τους αγώνες αυτούς  στο κάθε παιδί εξαρτάται από την κατεύθυνση και το «παράθυρο» από το οποίο θα δει την προσπάθειά του.
Και εδώ έρχεται ο προπονητής, ο γονέας ή ο κηδεμόνας που θα πρέπει να αρπάξει την ευκαιρία να δώσει στο «ζεστό σίδερο» το σχήμα που κρίνει ότι είναι το επιθυμητό. Είναι η ιδανική ευκαιρία να περάσει στα παιδιά αυτά τις ΑΡΧΕΣ του αθλητισμού του «ευ αγωνίζεσθαι» και του αγωνίζομαι «για να κάνω φίλους».
– Πώς θα κάνω φίλους;
Απλά συγχαίροντας τον «νικητή» ή με το να είμαι φιλικός προς τον «ηττημένο».  Ο καθένας αγωνίζεται  να παρουσιάσει ότι καλύτερο μπορεί μέχρι και τη γραμμή του τερματισμού, όλα τελειώνουν αφού περάσουμε τη γραμμή αυτή. Στη συνέχεια,  ο κάθε «αντίπαλος» γίνεται «ένας από όλους» που με την παρουσία του και μόνον λάμπρυνε τους αγώνες αφού δέχτηκε να αγωνιστεί υπακούοντας στους ΚΑΝΟΝΕΣ.

Η  παραδοχή των κανόνων είναι το δυνατό χαρτί του αθλητισμού. Τότε μόνον έχει αξία η κάθε νίκη όταν γίνεται σύμφωνα με τους κανόνες και με αγώνα «ΤΙΜΙΟ».
Ο ΤΙΜΙΟΣ ΑΓΩΝΑΣ είναι το ερέθισμα για να «πιάσουν δουλειά» οι προπονητές και οι γονείς και να εξηγήσουν στον κάθε μπόμπιρα γιατί η μία συμπεριφορά είναι η επιθυμητή και η άλλη ΟΧΙ.

Όλα όσα θα ζήσουν στον αγώνα οι ηλικίες αυτές, δεν βγάζουν μόνον την κατάταξη (1ος, 2ος, … 50ος) η ουσία δεν βρίσκεται στο να ξεχωρίσουν τα παιδιά σε  νικητές και ηττημένους. Όλοι είναι νικητές αρκεί να τους ανοίξουμε το παράθυρο από το οποίο θα δουν αυτήν την πλευρά.  Όλοι τόλμησαν να αγωνιστούν, όλοι προσπάθησαν όλοι δικαιούνται τον σεβασμό του συναθλητή τους και την αναγνώρισης της προσπάθειάς τους.
ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ, σε ΟΛΟΥΣ δημιουργήθηκε ο συνδετικός ιστός που σταδιακά και με τη σωστή καθοδήγηση των προπονητών αλλά και των γονέων, θα καταλήξει σε ένα ιδιαίτερο δέσιμο των παιδιών την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΦΙΛΙΑ και που την αρχή της μπορεί να την έχει στην οποιαδήποτε ξεχωριστή συμπεριφορά των παιδιών σε κάθε αγώνα.
Η προτροπή των ανθρώπων του ΑΣ ΡΗΓΑΣ προς τους αθλητές τους αλλά και προς όλα τα «Αχώνευτα», τους «όμορφους/ες» ή τους «ψηλούς/ες» … είναι:
ΑΓΩΝΙΣΟΥ ΤΙΜΙΑ και «ΕΣΟ ΕΤΟΙΜΟΣ» να αρπάξεις την οποιαδήποτε ευκαιρία θα παρουσιαστεί για να δείξεις ότι βλέπεις στον κάθε αγώνα πέρα και πάνω από την νίκη και την επίδοση.
ΑΓΩΝΙΣΟΥ να δείξεις  ΑΝΩΤΕΡΟΤΗΤΑ, ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ, ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ, ΜΕΓΑΛΟΣΥΝΗ … και ό,τι καλύτερο έχεις μέσα σου ….,  ΑΓΩΝΙΣΟΥ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΦΙΛΟΥΣ.
Τότε και μόνον τότε, ανεξαρτήτως αποτελέσματος και κατάταξης, θα είσαι πραγματικός ΝΙΚΗΤΗΣ.

ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΝ και ιδιαίτερη σε όσους  ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ –ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ-.
Σε όσους  -σε κουβέντα με τον εαυτό τους- θα παραδεχτούν ότι «μπορούσαν και καλύτερα» τους λέμε: ΤΩΡΑ ΞΕΡΕΙΣ ετοιμάσου για τον επόμενο αγώνα και ψάξε για ευκαιρίες να ξεχωρίσεις.

 

 

 

print

Written by 

Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
Notify of