ΕΠΑΝΔΡΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΤΩΝ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΚΟΝΤΙΣΤΩΝ

Με αργά και προσεγμένα βήματα ο ΑΣ ΡΗΓΑΣ προσπαθεί να επανδρώσει τα αγωνίσματα με τους μελλοντικούς αθλητές του συλλόγου. Μέσα από την καθημερινή προπόνηση, που στις μικρές ηλικίες είναι «πολύπλευρη», οι προπονητές … παρατηρούν και καταγράφουν. Σε κάθε αγώνισμα καταγράφουν  την ανταπόκριση των αθλητών στις ξεχωριστές απαιτήσεις των αγωνισμάτων. Άλλα στοιχεία χρειάζεται ο δρομέας ταχύτητας, άλλα ο δρομέας αντοχής, άλλα ο ρίπτης και άλλα ο άλτης κ.ο.κ.
Μέσα από τον περιορισμένο αριθμό των παιδιών του ΑΣ ΡΗΓΑΣ προσπαθούμε για το καλύτερο. Το σίγουρο είναι ότι εάν η επιλογή γίνει από περισσότερα παιδιά, θα υπάρχουν και περισσότερες πιθανότητες για ανίχνευση ταλέντων για κάθε αγώνισμα.

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΕ ΟΜΑΔΑ ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΩΝ

Τονίσαμε πολλές φορές ότι η δυσκολία της επιλογής του κατάλληλου αγωνίσματος για τους μικρούς μας αθλητές είναι υπαρκτή και χρειάζεται προσοχή. Η επιλογή ξεκινάει από αυτό που φαίνεται ανάμεσα στα παιδιά. Φαίνεται π.χ. ότι ο (Χ) είναι καλός στην αντοχή αφού σε έναν αγώνα δρόμου συνεχίζει με τον ίδιο ρυθμό για περισσότερη ώρα από τους άλλους, που σταδιακά μένουν πίσω. Επίσης φαίνεται ο πιο γρήγορος. Δίνεις την εκκίνηση και ο πιο γρήγορος εύκολα ξεχωρίζει, τερματίζει πρώτος. Το ίδιο συμβαίνει και σε μερικά άλλα αγωνίσματα π.χ. ρίψεις.

Με άλλα λόγια εύκολα έχεις μια πρώτη εικόνα για την «ομάδα των αγωνισμάτων» που πρέπει να προωθήσεις τους αθλητές. Μέσα από την «ομάδα των αγωνισμάτων» σταδιακά το κάθε παιδί θα βρει το αγώνισμα που του ταιριάζει καλύτερα.

ΤΟ ΠΟΛΥΠΛΕΥΡΟ ΤΑΛΕΝΤΟ

Το δύσκολο είναι να κατευθύνεις το πολύπλευρο ταλέντο, στο σωστό αγώνισμα, εκεί δηλαδή που θα αξιοποιήσει όλα του τα προσόντα όλα του τα χαρίσματα.

Εάν βάλεις τον πιο γρήγορο της παρέας να κάνει σπριντ, χωρίς να μελετήσεις  και τα λοιπά του προσόντα-χαρακτηριστικά, δεν σημαίνει ότι έκανες την καλύτερη επιλογή για τον αθλητή σου. Το παιδί που είναι γρήγορο αλλά παράλληλα έχει και πολλά άλλα προσόντα, που δεν αξιοποιούνται στα σπριντ, (π.χ. αυτό που μαθαίνει εύκολα νέες κινήσεις, που δεν φοβάται, που είναι αλτικός, δυνατός,  κ.ά. είναι κρίμα να μην τον κατευθύνουμε προς μια ομάδα αγωνισμάτων με στόχο ένα τεχνικό αγώνισμα.
Είναι κρίμα να αξιοποιήσουμε μόνο το ένα από τα χαρακτηριστικά του -την ταχύτητα-, τα άλλα του προσόντα, αυτά που ο συνδυασμός των θα έδινε την ευκαιρία στον αθλητή να ξεχωρίσει αμέσως, πότε και που θα τα χρησιμοποιήσει; Από την άλλη δεν γνωρίζουμε αν η ταχύτητά του είναι τόση που να μπορέσει να διακριθεί ανάμεσα και σε άλλα γρήγορα παιδιά. Εάν το ψάξουμε και δια της “εις άτοπον απαγωγή” καταλήξουμε ότι δεν έχει τα άλλα προσόντα τότε φυσικό θα είναι να τον κρατήσουμε να κάνει σπριντ αφού δεν διαθέτει κανένα άλλο προσόν να το συνδυάσει. Τον αφήνουμε στα σπριντ και ό,τι κάνει.

ΤΟ ΑΛΜΑ ΕΠΙ ΚΟΝΤΩ

Το άλμα επί κοντώ είναι ένα από τα αγωνίσματα που πράγματι χρειάζονται πολλά και ξεχωριστά προσόντα για να διακριθείς. Επίσης δεν αρκεί να έχεις τα 4 από τα 5 που χρειάζονται. Ένα στοιχείο να μην έχεις θα γίνει αιτία να κολλήσεις ή να μην προχωράς. Εάν η επιλογή έγινε βιαστικά και ορισμένες φορές χωρίς να μπορέσουμε να δούμε όλα τα στοιχεία που χρειάζονται τότε και πάλι κάναμε λάθος επιλογή.

Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ  
Το ταλέντο
που διαθέτει ένα από τα κινητικά χαρακτηριστικά, το προωθούμε προς την ανάλογη ομάδα αγωνισμάτων και σιγά σιγά θα βρει το σωστό δρόμο.

Το πολύπλευρο ταλέντο, είναι σε αυτό που γίνονται τα περισσότερα λάθη. Σίγουρα όχι στο σύλλογό μας γιατί … ξεκινούμε από τα δύσκολα.

Τον δοκιμάζουμε στα πιο απαιτητικά αγωνίσματα. Εάν καταφέρει να ανταποκριθεί, διαθέτει και υπομονή και επιμονή, σίγουρα θα διακριθεί. Χωρίς υπομονή και επιμονή κανένα ταλέντο δεν στάθηκε στον αθλητισμό. Ακόμη και το «σουπερ ταλέντο» να είναι, εάν δεν προσπαθήσει θα μείνει ένα από τα χιλιάδες ταλέντα που θα λένε: εγώ μπορούσα να κάνω…., έκανα σε αυτή την ηλικία  αυτό …, το ζήτημα δεν είναι τι μπορούσε να κάνει αλλά το τι έκανε.

Σε κάθε γενιά είναι άπειρα τα ταλέντα, πόσα ξεχωρίζουν; πόσα αξιοποιούν τα προσόντα με τα οποία τα προίκισε η φύση;   Ελάχιστα.

Εάν σε αυτά τα ελάχιστα, τύχει να κάνουμε και λάθος επιλογή, φτάνουμε σε πολύ μικρά νούμερα πλήρους αξιοποίησης των προσόντων των αθλητών.

Πίσω από αυτή την υπόθεση, επιλογή αθλητών και αξιοποίηση των προσόντων τους, υπάρχει μεγάλη ιστορία. Σε άλλες χώρες υπάρχει οργάνωση και συνεργασία πολλών επιστημόνων για ανίχνευση και αξιοποίηση των ταλέντων.

Σε εμάς ας περιοριστούμε στο μεράκι των προπονητών που προσπαθούν να τα κάνουν όλα.

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΤΟΥ ΑΛΜΑΤΟΣ ΕΠΙ ΚΟΝΤΩ

Καθημερινά θα προσθέτουμε αθλητές στις παρακάτω ομάδες όταν θα ξέρουμε ότι:
1) Το παιδί θέλει να ασχοληθεί με το επί κοντώ. Θέλω = προσπαθώ να ξεπεράσω τα όποια προβλήματα. Εάν δεν θέλω κάτι πολύ στην πρώτη δυσκολία … το παρατάω.  Εμείς θέλουμε να αξιοποιήσουμε το χρόνο μας και να τον αφιερώσουμε εκεί που θα πιάσει τόπο. Δεν θα σταθούμε τόσο στα προσόντα όσο στη διάθεση να προσπαθήσει. Αδιάφορα παιδιά δεν είναι για «κάτι σοβαρό» στον αθλητισμό αλλά και σε κάθε δραστηριότητα της ζωής. Ο καθένας πρέπει να ψάξει εκείνο που θα τον κεντρίσει το ενδιαφέρον και για το οποίο θα είναι αποφασισμένος να κάνει  θυσίες. Ας μην ξεχνάμε το «τα αγαθά κόποις κτώνται».

ΟΜΑΔΑ  Α.   (2001-2002-2003)
ΟΜΑΔΑ  Β.   (2004-2005)

Μέχρι την επόμενη εβδομάδα θα συγκεντρωθούν τα στοιχεία όλων των παιδιών από 2001-2005 που επιθυμούν να ενταχθούν στις δύο ομάδες προετοιμασίας για τα αγωνίσματα που έχουν στενή συγγένεια με το επί κοντώ. Στη συνέχεια θα επιλεγούν όσοι συγκεντρώνουν τα περισσότερα στοιχεία με πρωταρχικό τη θέληση για ενασχόληση με το αγώνισμα. (Παρακαλούμε τους πτροπονητές- προπονήτριες που υπάρχουν παιδιά για την ομάδα του επί κοντώ να μας κοινοποιήσουν τα στοιχεία τους).

ΕΠΩΝΥΜΟ

ΟΝΟΜΑ

ΕΤ. ΓΕΝ.

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

2003

ΜΠΟΥΡΛΟΓΛΟΥ

ΘΕΟΛΟΓΟΣ

2002

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ

2002

ΝΤΟΥΡΟΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ

2003

ΛΑΜΠΡΙΑΝΙΔΟΥ

ΕΛΕΝΗ

2002

ΜΑΥΡΙΔΗΣ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ

2003

ΚΟΥΤΡΑ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

2002

ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ ΣΑΝΤΟΣ

ΜΥΡΤΩ

2002

ΜΥΛΩΝΑΣ

ΧΡΗΣΤΟΣ

2001

ΓΚΙΩΣΗ

ΜΑΡΙΑ

2002

ΜΠΙΤΖΙΛΕΚΗ

ΘΕΟΦΑΝΙΑ

2003

ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΠΟΥΛΟΣ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ

2003

ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ

2002

ΜΠΕΕΣΕ

ΜΥΡΤΩ

2002

ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ

ΣΟΦΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ

2003

ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ

2004

ΠΑΝΙΚΙΔΟΥ

ΡΟΔΑΝΘΗ – ΕΛΙΣΑΒΕΤ

2005

ΠΑΝΤΑΚΙΔΟΥ

ΜΑΡΙΑ

2005

ΝΑΣΙΟΥΔΗ

ΦΩΤΕΙΝΗ

2004

ΝΑΣΙΟΥΔΗΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ

2004

ΠΟΛΙΤΗ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

2004

     

Η λίστα θα ολοκληρωθεί τις επόμενες ημέρες….

print

Written by