ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΣΤΟ ΣΤΙΒΟ – ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΑΘΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ

Ακούω στην κουβέντα των παιδιών, όταν καθορίζουν το πρόγραμμά τους, να λένε π.χ. … και στις 19:00-21:00 «έχω Στίβο».
Προσαρμοζόμαστε λοιπόν στην ορολογία των παιδιών και με το παρόν σημείωμα θα τα βοηθήσουμε να ιεραρχήσουν τους στόχους τους, να βάλουν σε μια σειρά τις σκέψεις τους για να ξέρουν  τί χρειάζεται για να κατακτήσουν την κάθε κορυφή και μέχρι πόσο ψηλά, να επιτρέψουν τον εαυτό τους «να ονειρεύεται», ότι μπορούν να φτάσουν.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι ο πρωταθλητής [ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ και ΓΙΝΕΤΑΙ (με σκληρή δουλειά)]. Αυτά τα δυο πάνε πακέτο κανένα από τα δύο –από μόνο του- δεν είναι αρκετό για να φτάσεις στην κορυφή.
Όλοι μπορούμε να βάλουμε «υψηλούς» στόχους και το σίγουρο είναι ότι μπορούμε να τους επιτύχουμε, αρκεί να εδράζονται σε «λογικές» βάσεις.
Ακούω γονείς να λένε:  “το παιδί μου θέλει πολύ (μπορεί 24 ώρες /το 24ωρο να τις αφιερώσει στην προπόνηση) μπορεί να γίνει πρώτο”;
Η απάντηση στην ερώτηση -και μόνο που διατυπώνεται έτσι- είναι … ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ …!

ΞΕΚΙΝΑΩ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ
Όμως για να γίνεις πρώτος πρέπει από κάπου να ξεκινήσεις. Ας δούμε τα σκαλιά που πρέπει να ανεβεί ένας αθλητής μέχρι να φτάσει στην κορυφή –αν ποτέ φτάσει-.
Και επειδή αν κάνουμε αθλητισμό ακόμη και πρωταθλητισμό με το μάτι μας «καρφωμένο στην κορυφή» θα χάσουμε τη διαδρομή που έχει απείρως μεγαλύτερη αξία από τον τελικό προορισμό, η δική μας συμβουλή προς όλους είναι: Επιλέξτε όποια διαδρομή θέλετε που οδηγεί στο στόχο σας, όμως μη χάσετε ούτε στιγμή από τα μάτια σας τη διαδρομή, αυτή θα σας γεμίσει. Στο στόχο μπορεί να μη φτάσετε ποτέ, αν όμως ζήτε την καθημερινότητα της διαδρομής θα έχετε απολαύσει ένα υπέροχο ταξίδι μέχρι να φτάσετε στην κορυφή.
Όμως αν τύχει και δε φτάσετε στο στόχο σας δε θα σας νοιάξει καθόλου, θα έχετε κερδίσει τόσα πολλά από τη διαδρομή που ο τελικός στόχος θα φαντάζει … μικρός και περιττός.

ΛΟΓΙΖΟΜΑΙ «ΑΘΛΗΤΗΣ» – ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΣΕΓΑΣ
Ας τα πάρουμε με τη σειρά τα σκαλιά που οδηγούν στην κορυφή, , από το να γνωρίσουν το Στίβο μέχρι να αξιωθούν να συμμετέχουν στις Μεγάλες διοργανώσεις του Στίβου που είναι ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (που παρακολουθούμε αυτές τις ημέρες στους δέκτες μας ή και σε Ολυμπιακούς αγώνες που είναι «η τούρτα με το κερασάκι μαζί».

ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΩ ΤΟ ΣΤΙΒΟ.
Σιγά μη σας ξαναγράψω τα όσα υπάρχουν εδώ και χρόνια δημοσιευμένα στη σελίδα μας και με χαρά τα βλέπω να αναδημοσιεύονται και σε άλλε αθλητικές σελίδες,  που όμως μόνο σε μερικές αναφέρουν την πηγή!
Όσοι θέλετε βοήθεια στην ερώτησή σας «που να πάω το παιδί μου» διαβάστε το:
ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΣΤΙΒΟΥ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ – ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΣ ΡΗΓΑΣ 10.3.2017

ΓΝΩΡΙΣΑ ΤΟ ΣΤΙΒΟ ΚΑΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ – ΒΓΑΖΩ ΔΕΛΤΙΟ
Εφόσον ισχύουν τα του τίτλου, και θέλει το παιδί να κατακτήσει όλες εκείνες τις «Αξίες» που εμπεριέχονται στο Στίβο, θα πρέπει να συμμετέχει σε αγώνες.
Στην αρχή σε ανεπίσημους αγώνες με τους συναθλητές του, όπου θα μάθουν τα βασικά, και στη συνέχεια σε επίσημους αγώνες που είναι «το σφυρί και το αμόνι» που θα διαπλάσουν το χαρακτήρα του. Εδώ χρειάζεται η κατάλληλη φωτιά, τα κατάλληλα εργαλεία (το σφυρί και το αμόνι) και η ξεχωριστή δημιουργική ικανότητα (του σιδερά) του παιδαγωγού προπονητή.
Το επόμενο βήμα είναι να βγάλει Δελτίο Αθλητή (διαβάστε πώς), το οποίο θα του επιτρέπει να συμμετέχει και σε επίσημους αγώνες. {όσοι ακόμη δεν κάνατε Αίτηση στον ΣΕΓΑΣ μέσω του συλλόγου που επιλέξατε, ζητήστε πληροφορίες για την έκδοση Δελτίου αθλητή.  Οι τελευταίες οδηγίες του ΣΕΓΑΣ για την έκδοση Δελτίου.
Εγκύκλιος Οδηγιών Γ.Γ.ΣΕΓΑΣ προς τους υπαλλήλους του ΣΕΓΑΣ

Ο Κλασικός Αθλητισμός (ΣΤΙΒΟΣ) έχει το προνόμιο να είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ:

  • Αντικειμενική είναι και η ανάδειξη του νικητή γιατί αντικειμενική είναι και η μέτρηση της επίδοσης, π.χ. σε ένα δρόμο, σε μία ρίψη ή σε ένα άλμα είναι αυτή που μας δείχνει το χρονόμετρο ή η μεζούρα.
    Στον καθορισμό του νικητή στο στίβο δε χωρούν «υποκειμενικές» κρίσεις δεν υπεισέρχεται ο παράγοντας «εγώ νομίζω» ότι ο  Α αθλητής είναι καλύτερος τον από τον Β.
    Η μεζούρα καθορίζει τον νικητή, όποιος πηδήξει μακρύτερα αυτός είναι και  ο νικητής.
  • Το χρονόμετρο και η μεζούρα δίνουν την πολυτέλεια να γίνεται «ο χαμός» σε έναν αγώνα χωρίς να χρειαστεί να ακουμπήσει ο ένας αθλητής τον άλλον. Στο στίβο δεν χρειάζεται να κάνεις «μαύρο στο ξύλο» τον συναθλητή σου για είσαι ο  νικητής). Αρκεί η μεζούρα να δείξει περισσότερα εκατοστά στη δική σου προσπάθεια από ότι στην προσπάθεια του συναθλητή σου και είσαι εσύ ο νικητής.
  • Ο κάθε αθλητής μπορεί, ακόμη χωρίς επίσημο αγώνα, να δει την πρόοδό του και τη βελτίωσή του μέσα από τη διαρκή προσπάθεια  (την  προπόνηση), εξετάζοντας το χρονόμετρο ή τη μεζούρα. Ούτε καν αντίπαλο χρειάζεται για να διαπιστώσει ότι βελτιώθηκε, ότι έγινε καλύτερος … το δείχνει η μεζούρα και το χρονόμετρο.

ΠΡΩΤΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ – ΤΑ ΟΡΙΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ
Έχοντας λοιπόν αδιάψευστο μάρτυρα τη μεζούρα και το χρονόμετρο (ανάλογα με το αγώνισμα) ξέρω ανά πάσα στιγμή «πόσο καλός είμαι». Ξέρω ακόμη και χωρίς να συμμετέχω σε επίσημο αγώνα το «πόσο καλός» είμαι συγκρίνοντας την επίδοσή μου με τις Λίστες των ΟΡΙΩΝ που έχουν δημιουργηθεί με τη βοήθεια των μέσων όρων των επιδόσεων κάθε φουρνιάς αθλητών σε κάθε ηλικιακή κατηγορία.  Αθλητές αλλά και γονείς μπορείτε να έχετε τη δική σας πληροφορία ως προς το πόσο καλός είστε ανά πάσα στιγμή συγκρίνοντας την επίδοσή σας με τους μέσους όρους «ΤΑ ΟΡΙΑ» των επιδόσεων που καθορίζει π.χ. ο ΣΕΓΑΣ

ΤΑ ΟΡΙΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΔΙΑΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ
Με οδηγό τις επιδόσεις των αθλητών για κάθε ηλικιακή κατηγορία έχουν δημιουργηθεί πίνακες με ΟΡΙΑ τα οποία καθορίζουν και αξιολογούν τις επιδόσεις των αθλητών. Για να βαθμολογηθεί έστω και με 1 βαθμό κάποια επίδοση στα διασυλλογικά πρωταθλήματα (που είναι η κατώτερη κλίμακα αγώνων)  θα πρέπει να είναι από κάποιο ΟΡΙΟ και επάνω. Τα όρια των Διασυλλογικών για κάθε αγώνισμα και για κάθε κατηγορία για το 2018 θα τα βρείτε εδώ:
ΟΡΙΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΑΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ & ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΑΓΩΝΩΝ 2018

ΤΑ  ΟΡΙΑ ΥΨΗΛΗΣ ΠΡΙΜΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΙΑΣΥΛΛΟΓΙΚΑ.
Στα διασυλλογικά, βαθμολογούνται οι 12 (± ανάλογα) με βαθμούς που φθίνουν π.χ. 13, 11,10 …2,1, και ίσως με 1 βαθμό όλοι όσοι θα πιάσουν τα ΟΡΙΑ. (Ο πρώτος πάντα παίρνει 2 βαθμός περισσότερους από το 2ο).
Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που σε κάποιο δύσκολο αγώνισμα π.χ. Σφύρα, επί κοντώ κ.α. να μην υπάρχουν 12 αθλητές που πιάνουν τα όρια. Αν π.χ. υπάρχουν μόνο δύο τότε (σύμφωνα με τα παραπάνω) ο 1ος θα πάρει 3 β. και ο 2ος 1 β.
Πιθανά όμως οι επιδόσεις του ενός ή και των δύο να είναι πολύ καλές. Τί φταίνε οι παραπάνω αθλητές που δεν υπάρχουν και άλλοι αθλητής, αυτοί με την επίδοση τους αποδεικνύουν ότι θα μπορούσαν να είναι πρώτοι και στους 10 ή και στου ς 20, γιατί να πάρουν μόνο 3 και 1 βαθμό;  Τη λύση σε αυτές τις περιπτώσεις τη γίνουν τα ΟΡΙΑ ΥΨΗΛΗΣ ΠΡΙΜΟΔΟΤΗΣΗΣ 2018
Εκτός από το όριο βαθμολογίας των διασυλλογικών υπάρχει και ένα 2ο όριο (πιο αυστηρό) που εφόσον ο αθλητής επιτύχει επίδοση ίση ή και καλύτερη από αυτό παίρνει τους περισσότερους βαθμούς που θα έπαιρνε αν στο αγώνισμα ήσαν π.χ. 12 αθλητές (δηλαδή 13 βαθμούς ο 1ος και 11 βαθμούς ο 2ος).

ΤΑ ΟΡΙΑ ΠΡΟΚΡΙΣΗΣ ΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ
Στον ίδιο πίνακα Ο ΣΕΓΑΣ ορίζει και τα ΟΡΙΑ για να δικαιούται κάποιος αθλητής να συμμετέχει και σε Πανελλήνιους αγώνες. Τα όρια αυτά κάθε χρονιά αναπροσαρμόζονται ανάλογα με τις φουρνιές των αθλητών. Στις περισσότερες περιπτώσεις το ΟΡΙΟ ΥΨΗΛΗΣ ΠΡΙΜΟΔΟΤΗΣΗΣ είναι ίδιο με το ΟΡΙΟ ΠΡΟΚΡΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ.
Σε μερικές περιπτώσεις το όριο αυτό είναι διαφορετικό (π.χ. στα 5.000 μ. ΑΝΔΡΩΝ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, σε όλα τα άλματα στις ΚΟΡΑΣΙΔΕΣ ή το Μήκος και το ΚΟΝΤΩ στις ΠΚ/Α, κ.α.).  Η επιτροπή που ορίζει τα ΟΡΙΑ αποφασίζει ανάλογα με τον αριθμό των αθλητών που τα επιτυγχάνουν,  για κάθε χρονιά.

print

Written by