Οι προπονητές του ΑΣ ΡΗΓΑΣ από την αρχή του 2011 έβαλαν σε λειτουργία ένα πιλοτικό πρόγραμμα χωρισμού των αθλητών του Συλλόγου.
Για τους μεγάλους (σε ηλικία) αθλητές δεν υπήρξε πρόβλημα γιατί ο κάθε αθλητής έχει ήδη πάρει το δρόμο του. Είτε ακολουθεί την προπόνηση κάποιου συγκεκριμένου αγωνίσματος είτε ακολουθεί την προπόνηση μιας ομάδος ομοιογενών αγωνισμάτων με επόμενο βήμα να καταλήξει στο αγώνισμα που του ταιριάζει περισσότερο.
Για τους μικρούς μας αθλητές (της κατηγορίας ΜΙΝΙ) τα πράγματα αποδείχτηκαν αρκετά δύσκολα. Έπρεπε τα παιδιά της Ακαδημίας να χωριστούν σε δύο ομάδες. Μακάρι να είχαμε και 3ο ή και 4ο συνάδελφο προπονητή να τα χωρίζαμε σε 4 ομάδες. Η πιθανότητα αυτή για τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή φαντάζει δύσκολη έως πολύ δύσκολη (όχι αδύνατη!)
Όσοι γονείς αποφασίσετε να έρθετε κοντά στη Διοίκηση του Συλλόγου θα αντιληφτείτε ότι ο αθλητισμός, όπως τον θέλουν ή τον φαντάζονται μερικοί γονείς για τα παιδιά τους, απέχει πολύ από αυτόν που προσφέρει η Πολιτεία μας. Όπως πιθανά θα διαβάσατε το σχετικό άρθρο πριν μερικές εβδομάδες, Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ δε δίνει «δεκάρα» για τον αθλητισμό. Η λειτουργία του Συλλόγου στηρίζεται καθαρά και μόνο στην προσφορά μερικών φίλων – γονέων στην προσπάθεια εξεύρεσης πόρων «μερικών» που νοιάζονται για τη λειτουργία του Συλλόγου και τέλος στην ΠΡΟΣΦΟΡΑ των προπονητών κυρίως των νέων σε ηλικία που με «ψίχουλα» κάνουν το καλύτερο δυνατόν για τα παιδιά μας.
Με αυτά τα δεδομένα ας εξετάσουμε την περίπτωση των μικρών μας αθλητών.
Για τους μικρούς μας το μελετήσαμε από δώ το πήγαμε από κει και καταλήξαμε (πιλοτικά). Σκεφτήκαμε πολύ γιατί έπρεπε να χωρίσουμε τους αθλητές μας τους γεννημένους από το 1998 μέχρι το 2002-03 σε δύο ομοιογενείς ομάδες.
Για να δώσουμε τον ορισμό της ομοιογενούς ομάδος ζητήσαμε τη βοήθεια από:
1) Την ημερολογιακή ηλικία των παιδιών. α) Ορίσαμε τους γεννημένους το 1998 και 1999 ως την πρώτη ομάδα (τους μεγάλους). β) Τους γεννημένους το 2000 -2001 και 2002 (τους μικρούς). Δε σταθήκαμε εκεί πήραμε υπόψη μας
2) τη βιολογική ηλικία των παιδιών. Μερικά παιδιά με πρόωρη ανάπτυξη και κινητική ωρίμανση τα βάλαμε στο 1ο γκρουπ ή και αντίστροφα.
3) Προχωρήσαμε, λάβαμε υπόψη μας τον τρόπο που ανταποκρίνονται στα διάφορα προπονητικά ερεθίσματα.
4) Την επιδεκτικότητα μαθήσεως, το πόσο εύκολα το κάθε παιδί μαθαίνει τις καινούριες κινήσεις, άλλο παιδί μαθαίνει πολύ εύκολα μια νέα κίνηση και άλλο όχι.
5) Τη συχνότητα της προπόνησης και τη διάθεση κατά την προπόνηση.
6) Την προσαρμοστικότητα των παιδιών στην παρέα και στο σύνολο των παιδιών.
7) Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε παιδιού και
8) Πολλά άλλα.
Τα χωρίσαμε σε δύο γκρουπ για να μπορούμε να προσφέρουμε τα ερεθίσματα τα οποία ταιριάζουν στο κάθε γκρουπ, ούτε πολύ απλά ούτε πολύ δύσκολα.
Καθορίσαμε ότι κάθε 4 Μήνες θα γίνεται αναπροσαρμογή των ομάδων και πιθανές εσωτερικές αλλαγές οποτεδήποτε οι προπονητές κρίνουν για το κάθε παιδί.
Και ενώ βαδίζουμε τον 2ο μήνα της πρώτης περιόδου του διαχωρισμού των παιδιών δεχόμαστε έμμεσα ή άμεσα τις υποδείξεις κάποιων γονέων. Γιατί ο Α στο 2ο γκρουπ; Κλπ.
Θα παρακαλούσαμε τον οποιοδήποτε γονέα έχει διαφορετική άποψη με τον τρόπο διαχωρισμού των μικρών αθλητών να μας την κοινοποιήσει και θα την πάρουμε σοβαρά υπόψη μας την 1η Μαΐου που θα ξαναγίνει η αναπροσαρμογή των ομάδων.
Μέχρι τότε οι μόνοι που μπορούν αν έχουν άποψη και να αποφασίζουν για πιθανές εσωτερικές μετακινήσεις είναι οι προπονητές και οι προπονήτριες που έχουν οριστεί υπεύθυνες και οι οποίες μας έκαναν την τιμή να έλθουν κοντά μας και με «ψίχουλα» να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο Σύλλογο.
Ο διαχωρισμός των ομάδων έγινε με τη σύμφωνη γνώμη του υπογράφοντος και θα παρακαλούσα τις οποιεσδήποτε ενστάσεις σας να τις διατυπώνετε στον υπογράφοντα.
1η Μαΐου ο νέος διαχωρισμός . Μέχρι τότε … ας συζητήσουμε ξεχωριστά την κάθε περίπτωση.
Στο κάτω κάτω όλοι θέλουμε το καλύτερο για τα «παιδιά μας» ας συνεργαστούμε για να το πετύχουμε.
Με Τιμή
Κατσίκας Φώτης