ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ & ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ

Δεν υπάρχει συνταγή για να διδάξεις σε παιδιά κάποια καινούρια κίνηση, μια νέα δεξιότητα. Δεν υπάρχει συνταγή γιατί το κάθε παιδί αποτελεί και μία ξεχωριστή περίπτωση, το κάθε παιδί μαθαίνει διαφορετικά.

Τι κάνει τότε ένας Δάσκαλος στην καριέρα του, πώς τα βγάζει πέρα; 

Με πολύ κόπο και διαρκή αναζήτηση νέων τρόπων και μεθόδων διδασκαλίας έτσι ώστε να γίνει κατανοητό «το μάθημα» και στον τελευταίο. Τότε και μόνον τότε ο Δάσκαλος πετυχαίνει το στόχο του.

Με άλλα λόγια η εκπαίδευση του Δάσκαλου δεν πρέπει να έχει σταματημό.

Τι κάνει με άψογο στυλ ο Δάσκαλος στο ΤΕΦΑΑ/ΑΠΘ των μελλοντικών καθηγητών Φυσικής αγωγής και προπονητών κ. Παπαιαϊώβου Γιώργος;

Αφού εξήγησε την άσκηση και το λέει η καρδούλα του, την δείχνει. Να έτσι πρέπει να κινηθείτε!    Ω! πόσο  μεγάλη σημασία έχει στη διαδικασία της μάθησης να δείξουμε την κίνηση!  

Νάτοι οι τσάκαλοι!

Με την πρώτη φορά εκτελούν άψογα μια σύνθετη κίνηση. Ο στόχος της άσκησης ήταν να συνδυάσουν πάτημα με το σωστό πόδι (αριστερό) να πηδήξουν μπροστά και επάνω και συγχρόνως να ετοιμάσουν τα χέρια για να πιάσουν το κοντάρι (που θα προστεθεί στη συνέχεια). Είναι συνδυασμός κινήσεων με πόδια και χέρια που για μερικά παιδιά θα χρειαστούν πολλές επαναλήψεις για να το πετύχουν. Να όμως που «οι τσάκαλοι» της φωτογραφίας το πετυχαίνουν με την πρώτη ή δεύτερη φορά!

Δεν είναι καθόλου εύκολο να εκτελέσει κάποιος  μια καινούρια κίνηση αμέσως μόλις τη δείξουμε πολύ περισσότερο για ένα παιδί αυτής της ηλικίας. Χρειάζεται ξεχωριστή ικανότητα για να εκτελέσεις πολύπλοκες κινήσεις.

Όποιο παιδί έχει αυτό το χάρισμα, να εκτελεί και να μαθαίνει εύκολα νέες κινήσεις είναι αυτό που μπορεί να ασχοληθεί με τα τεχνικά αγωνίσματα, με το επί κοντώ να φιγουράρει στην πρώτη θέση.

Αυτό το χάρισμα (την τεχνική 40%) αν το συνδυάσουμε με (την ταχύτητα 40%) που είναι απαραίτητη για το επί κοντώ τότε έχουμε το 80% των προσόντων που απαιτούνται για έναν πετυχημένο επικοντιστή. Το υπόλοιπο 20% είναι: η δύναμη στην ωμική ζώνη (15 %) και η αλτική ικανότητα (5 %).

Συμπέρασμα: Η  επιτυχία στο άλμα επί κοντώ στηρίζεται: 40%  ΣΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ, 40% ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ, 15%  ΣΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΗΝ ΩΜΙΚΗ ΖΩΝΗ, ΚΑΙ 5%  ΣΤΗΝ  ΑΛΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ.

print

Written by